Podczas opracowywania strategii dla reklamy tradycyjnej swojego przedsiębiorstwa należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Jednym z nich z pewnością jest dobór nośników dla informacji, które chcemy przekazać potencjalnym oraz obecnym klientom. Rynek daje nam szerokie możliwości w tym zakresie, dlatego trzeba dobrze się zastanowić i umiejętnie wykorzystać ich potencjał.

Jak przekazywać informacje w trybie stacjonarnym?

Reklama tradycyjna jest nieodłącznie powiązana z wyborem nośnika dla komunikatów, które chcemy rozpowszechnić. Jedną z ciekawych propozycji może być tutaj stojak informacyjny. Na rynku dostępne są rozmaite modele. Dobrze sprawdzić się mogą warianty wyposażone w miejsce na plakat oraz ulotki. Duży format nieraz potrafi bowiem przyciągnąć uwagę odbiorcy do prezentowanych treści, mały natomiast może posłużyć jako coś, co osoba zainteresowana może zabrać ze sobą i w stosownej chwili zapoznać się z naszym przekazem.

O czym pamiętać przy planowaniu przestrzeni?

Niewątpliwie istotną rolę odgrywa także umiejscowienie stojaka informacyjnego w przestrzeni, jaką dysponujemy. Tego rodzaju nośniki reklamy zazwyczaj zlokalizowane są we wnętrzu określonego obiektu. Pamiętać jednak należy, aby opracować przemyślaną strategię w tym zakresie. Elementy służące do ekspozycji komunikatów handlowych nie powinny utrudniać poruszania się po pomieszczeniach, a jednocześnie dobrze, gdy znajdują się w strategicznych punktach. Wśród takich można wymienić miejsca:

  • przy wejściu
  • przy stoisku z określonym towarem
  • w miejscach przeznaczonych do oczekiwania

Pierwszy wariant może okazać się korzystny, ponieważ bezpośrednio po przekroczeniu progu danego sklepu, czy biura mamy możliwość zaprezentowania poszczególnych wiadomości. Jeżeli nasz przekaz dotyczy konkretnego produktu, warto zadbać też o to, aby w jego bezpośrednim sąsiedztwie znajdowała się zachęcająca informacja. Taki zabieg może znaleźć zastosowanie chociażby podczas promocji. Z kolei umieszczenie stojaka tam, gdzie klienci oczekują na coś, nieraz jest dobrym pomysłem, ponieważ wówczas osoby zainteresowane mają chwilę czasu na zapoznanie się z komunikatem.

Dlaczego stojak informacyjny jest dobrym rozwiązaniem?

Stojak informacyjny ma wiele zalet. Zazwyczaj jest to dosyć prosta i przenośna konstrukcja, co sprawia, że w razie potrzeby można łatwo zmienić jej lokalizację. Ma to znaczenie zwłaszcza w tych obiektach, w których często następuje reorganizacja przestrzeni. Dodatkowo warto mieć na uwadze to, że dystrybucja ulotek połączona z ekspozycją plakatu może przynieść ciekawe rezultaty ze względu na umieszczenie dwóch rodzajów nośników informacji w jednym miejscu.

Gdzie zastosować stojaki informacyjne?

Tego rodzaju sprzęt może znaleźć zastosowanie w przedsiębiorstwach o rozmaitym profilu. Jednym z pierwszych, jakie przychodzą tutaj na myśl, z pewnością jest sklep. Jednak także w biurze, czy firmie usługowej tego rodzaju ekspozycja reklamowa może się świetnie sprawdzić. Do tematu należy podejść umiejętnie, z odpowiednią dozą kreatywności.