Zaprojektowanie dobrej wizytówki jest bardzo ważnym elementem marketingowym, który świadczy o profesjonalizmie danej firmy czy osoby.

Nie można, więc bagatelizować sprawy tego, jak powinna ona wyglądać. Wizytówki możemy zaprojektować sami lub skorzystać z oferty wyspecjalizowanej agencji, która stworzy szatę graficzną. Wiadomo, że podstawą wizytówki jest tekst oraz kolory – czcionka musi być czytelna, elegancka, musi zawierać dane kontaktowe, stanowisko czy tytuł naukowy. Może zawierać również logo firmy. Dołączenie na wizytówce większej ilości informacji nie ma sensu, wszystko to sprawia, że wizytówka nie jest czytelna. Wizytówka powinna zawierać jeden lub maksymalnie dwa kolory, najlepiej stonowane i subtelne. Bardzo ważny jest również papier – lepiej zainwestować w ten z wyższej półki, może być to papier matowy jak i połyskliwy, zależy to od ogólnej koncepcji wyglądu wizytówki. Ostatnimi czasy w modzie jest bardzo elegancki papier satynowy. Nawet, jeśli mamy już własną wizytówkę i jesteśmy zadowoleni z jej wyglądu, to oczywiście nie wszystko. Trzeba ją jeszcze odpowiednio przedstawić, wykorzystując do tego celu stojaki plastikowe. Mogą to być stojaki stojące na statywie jak i montowane bezpośrednio na biurku. Umieszcza się je niedaleko biura, tam gdzie zatrzymuje się klient i gdzie płaci za usługi. Dostęp do stojaków z wizytówkami musi być łatwy, tak, aby można było to nich bez problemu sięgnąć. Wizytówkę można dawać również odchodzącemu klientowi, który czasem pyta o telefon czy możliwość umówienia spotkania – taka wizytówka ułatwi późniejszy kontakt.