Dlaczego plakat?

Jedną z najpopularniejszych i najłatwiejszych form przekazywania informacji jest rozwieszanie ogłoszeń. Decyduje o tym przede wszystkim uniwersalność tej formy reklamy. Jest odpowiednia do praktycznie każdej treści: od prezentacji repertuaru filharmonii, po zaproszenie do skorzystania ze sklepowej wyprzedaży. Plakaty nie są drogie, ich projektowanie nie jest szczególnie wymagające, za to doskonale spełniają swoją rolę zwracając uwagę odbiorców. Szczególnie, jeśli zostaną odpowiednio wyeksponowane np. w specjalnie w tych celach zaprojektowanych standach na plakaty.

Reklama czy… antyreklama?

Niestety, bardzo wielu dystrybutorów skupia się na dwóch pierwszych etapach powstawania plakatu tj. designie i produkcji nie przykładając zbyt wielkiej wagi do trzeciego. Jest nim prawidłowe umiejscowienie i zabezpieczenie ogłoszenia. Dlaczego jest to istotne? Na to pytanie odpowie sobie każdy odbiorca, który miał nieprzyjemność oglądać wyblakłe, obszarpane reklamy przyklejone na słupach i ścianach budynków. Wywołują one zdecydowanie negatywne wrażenia i zamiast przyciągać – odpychają klienta, który często od razu kształtuje sobie opinię o niedbałej firmie czy instytucji, która zaśmieca przestrzeń publiczną.

Jak zaprezentować plakat?

Wydaje się, że często podzielany jest również pogląd, że liczy się przede wszystkim ilość, a nie jakość. Jednak odbiorca otoczony takimi samymi reklamami szybko zaczyna je ignorować. Zamiast tego można przecież skupić się na odpowiedniejszej ekspozycji. Standy na plakaty zapewnią nie tylko to, że prezentowana treść będzie doskonale widoczna, ale zasygnalizują, że jej autor przywiązuje do niej wagę, dbając o odpowiednią prezencję. Tak jak odpowiednio dopasowane ramy określają kunszt obrazu, tak prosta, ale funkcjonalna oprawa standu podkreśli wymowę plakatu.

Gdzie znajdą zastosowanie standy na plakaty?

Stojaki spełniają zarówno wizualną, jak i funkcjonalną rolę. Sprawdzą się w teatrze, elegancko eksponując grafikę plakatu, w urzędzie, zapewniając lepszą ekspozycję informacji, jak i w każdym sklepie czy lokalu usługowym. Dzięki swojej mobilności mogą być łatwo transportowane w zależności od potrzeb, a praktyczna antyrama ochroni ogłoszenie przed warunkami pogodowymi i umożliwi łatwe zmienianie treści np. codziennego menu prezentowanego przed restauracją.

 

Dowiedz się więcej: W jakich branżach mają zastosowanie stojaki z plexi?