Reklama jest bardzo ważnym elementem prowadzenia firmy. Można się reklamować na wiele sposobów – korzystając z ulotek, mediów społecznościowych, a także reklamy przestrzennej. Przedstawicielem tej ostatniej są standy reklamowe. Dziś postaramy się nieco bardziej przybliżyć wam ich konstrukcję i sposób działania, chcąc przekonać was do tego, że warto z nich korzystać. Przynoszą one bowiem każdej firmie liczne korzyści, a ich zakup wbrew pozorom nie jest bardzo kosztowny.

Chcąc w kilku słowach opisać budowę takich standów, należy powiedzieć że są zbudowane z dwóch płyt, połączonych ze sobą w górnej części specjalnymi zawiasami. Pozwala to rozstawić je na podłożu w sposób bardzo stabilny i chroniący przed uszkodzeniem lub przewróceniem. Jeśli standy reklamowe mają znajdować się na zewnątrz, to rzecz jasna narażone są na działanie promieni słonecznych. Są one groźne nie tylko dla ludzi i zwierząt, ale również przedmiotów wytworzonych przez człowieka. Promieniowanie UV może osłabić konstrukcję materiału, prowadząc do jego szybkiego wykruszenia i utraty odporności na działanie czynników mechanicznych. Po kilku miesiącach permanentnego oddziaływania promieni UV, stojak może być osłabiony do tego stopnia, że wystarczy tylko lekkie potrącenie, aby został uszkodzony. To jednak tylko teoria. W praktyce standy są znacznie trwalsze i w pełni odporne na działanie czynników atmosferycznych.

 

Standy reklamowe z tworzywa, drewna i aluminium

 

Aby zapewnić standom reklamowym maksymalną wytrzymałość, do ich produkcji wykorzystuje się wyłącznie najwyższej jakości materiały. Dzielimy je na trzy grupy. W dawnych czasach stojaki reklamowe produkowane były z materiałów naturalnych, czyli drewna. Elementy drewniane konserwowało się przeciwko działaniu wilgoci i drewna, dlatego konstrukcje wykonane z nich były bardzo wytrzymałe i solidne. Niestety miało to również odzwierciedlenie w wysokiej wadze takiego elementu. Przeniesienie standu często wymagało obecności dwóch rosłych mężczyzn. W latach 90 XX wieku zaczęto produkować standy z tworzywa. Są one wytwarzane do dziś i stanowią jeden z najchętniej kupowanych modeli. Są lekkie, wytrzymałe, a do tworzywa dodaje się specjalne dodatki chroniące przed działaniem promieni UV. Wytrzymałość takiego jednego stojaka szacowana jest co najmniej na kilkanaście lat. Należy również wspomnieć o stojakach reklamowych z aluminium. Są one najdroższe, ale w pełni odporne na promienie UV i działanie wilgoci. Należą jednocześnie do najdroższych standów reklamowych.